هپاتیت +علل و درمان
نوشته شده توسط : حسین نصیری

هپاتیت +علل و درمان

هپاتیت c،هپاتیت b،هپاتیت a،هپاتیت چیست،هپاتیت چیست

درباره هپاتیت و علل آن چقدر می دانید؟
نکته قابل ذکر است است که هپاتیت یعنی التهاب کبد و در میان عوام مردم به یرقان و زردی شهرت دارد . در واقع با اهمیت ترین عوامل ایجادکننده آن ویروسها هستند . البته ویروسها موجودات بسیار ریزی هستند که از فرد آلوده به فرد سالم انتقال می یابند و برای رشد و تکثیر خود به یک موجود زنده نیاز دارند. واقعیت این است که تاکنون 6 نوع ویروس هپاتیت شناخته شده است که رایج ترین آنها ویروسهای هپاتیت آ (A) ، ب (B) و سی (C) هستند .لازم به ذکر است که عوامل دیگری مثل داروها ، بیماریهای ارثی و خود ایمنی و مصرف مشروبات الکلی نیز می توانند باعث هپاتیت شوند .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
به یاد داشته باشید که ناقل بیماری هپاتیت به کسانی گفته می شود که ویروس هپاتیت (ب) در خونشان به مدت بیش از 6 ماه وجود داشته باشد ، حال عمومی آنها خوب باشند و در بررسی آزمایشگاهی اختلالی در کار کبد آنان دیده نشود . لازم به ذکر است که در چنین شرایطی ویروس به صورت مسالمت آمیز در داخل بدن وجود دارد ولی آسیبی به کبد وارد نمیسازد .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت

علائم بیماری هپاتیت را بشناسید
قابل توجه است که با اینکه در غالب موارد عفونت از مادران آلوده به نوزادان انتقال می یابد ، تا سالها علامتی دیده نمی شود .در بعضی موارد به دنبال هپاتیت حاد ویروسی فرد دچار حالت ناقلی می گردد .در این افراد به دنبال علائم هپاتیت از جمله بی اشتهایی ، ضعف ، بی حالی ، پررنگی ادرار و زردی سیستم ایمنی بدن نمی تواند HBsAg را منفی سازد و بعد از 6 ماه با وجود بهبودی ظاهری فرد آلوده باقی می ماند .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
بهتر است بدانید که خوشبختانه تنها 10 درصد افراد مبتلا به هپاتیت حاد ویروسی دچار حالت ازمان می شوند و ناقل هپاتیت باقی می مانند ولی متاسفانه در صورت انتقال عفونت از مادران به نوزادان ، در بیشتر  موارد حالت ناقل پابرجا خواهد ماند و نوزادان آلوده امروزه خود آلوده کنندگان جامعه فردا خواهند شد  پیشگیری
بهترین راه مسلح شدن افراد برعلیه ویروس هپاتیت است و استفاده از واکسن و رعایت دستورات بهداشتی است .

هپاتیت،راههای درمان هپاتیت
بدنیست بدانید که واکسن هپاتیت نوع ب که در حال حاضر استفاده می شود ، در واقع همان آنتی ژن ویروس هپاتیت ب HBsAg است که از خون ناقلین سالم بدست آمده و تغلیظ شده است . البته نوعی دیگری از واکسن وجود دارد که به روش ژنتیکی ( Recombinant ) تهیه شده است .در واقع  واکسیناسیون اغلب در سه نوبت و به فواصل یک ماه و 6 ماه از تزریق اول صورت می گیرد .

هپاتیت +علل و درمان

مطالب مرتبط:

ایدر

بیماری ام اس چیست

ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی

 





:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: